mainstraw

Liten i stora världen

De står kvar när allt annat kraschar

Kategori: Allmänt

Här sitter jag.. ska egentligen plugga men.. jag orkar inte..därför blir det en bloggeliblogg..

Just nu sitter jag och min kära underbara Juuhaan och pratar förhållanden, han har precis inlett ett förhållande med en som är 2 år yngre. två år yngre är väl ingen big deal eller?

Jag kommer ihåg mitt förra förhållande.. det var två års skillnad.. och i börjar var det mycket.. jag menar verkligen mycket skitsnack.."varför hittar du ingen i din egna ålder?" men va fan.. två år är inget.. OCH! ålder är bara en siffra.. eller hur?

Juhan frågade mig hur det går för mig när det gäller förhållanden.. 
Ärlig som jag är säger jag "fortfarande singel och sökande ;)"

Juhan tycker väl inte synd om mig.. för jag är ju bäst och det vet ju han, därför säger han
 Okej =/.

smart som jag är svarar jag..
men det är ingen fara.. bara lite ensamt ibland.. men det kan vara skönt att umgås med sina vänner..
för när man är i ett förhållande är det lätt att bli insnöad.. tyvärr är det ju så.. och det kan vara skönt att bara tänka på sig själv ibland..

Ingen kan säga mot.. för så är det..

Mitt förra förhållande fick mig att inse att man faktist inte kan vara med sin pojk/flickvän dag ut och dag in..
för det pajjar sååååå himla mycket.. TRO MIG!

Juuhan backar upp med 
Man ska ju liksom inte vara desperat på ett förhållande för då blir det fel när man träffar ngn.

Jag och juhan är ganska smarta när det gäller förhållanden..
Våra förhållanden tog slut nästan samtidigt.. och allt krångel kom samtidigt.. så därför pratar vi ofta om förhållanden och andra relationer

Efter en stund, när jag tänkt efter lite mer kommer jag på  

Man ska ju vara lika mkt med sin "partner" som med sina vänner... för det är dem som står kvar när förhållandet kraschar.

visst är det så?
 För när man lämnar sina vänner för att vara med sin pojk/flickvän så anser man att det inte är någon fara. Men när pojk/flickvännen väl lämnar dig.. förstår du hur mycket som fattas, när du inte har någon som ställer upp för dig..

GLÖM INTE DINA VÄNNER FOR GOOD SAKE!

på tal om Kärlek och vänskap.. Har ni någon gång börjat sakna något BARA FÖR STUNDEN, typ tre min tops?, när man hör den där låten, som man alltis lyssnat på tillsammans? som väcker så många minnen?

Jag lyssnade på min sån låt nyss.. för första gången på ETT ÅR.. tänk.. moova on eller? .. guud va jag är duktig..
När jag lyssnade på den senast så satt jag o storlipa..Nu när man gjort sånna här framsteg, tänker man bara tillbaka på allt kul man har haft tillsammans..

Va patetiskt det blev?

Tyck inte synd om mig för att jag är singel, för det är 50/50 mitt egna val.. de andra 50 % är att jag är alldeles för feg. HAHA.. näe men det är sant.. jag är en kyckling.. en blyg och feg kyckling..

Men jag vet inte hur man gör.. för enligt mig blir det bara.. för så har det vart för mig förut.. men det funkar inte så längre..

Men men som sagt.. det är skönt att kunna lägga tid på sina vänner.. men det blir lite ensamt ibland.

jag har nog insett att JUUHAN är en av de bästa "kill-vänner" som jag har kvar.. UDDA VA? :O hahaha
När men Juhan.. JuuuuHAAAAN :)
i wish u nothing but my best luck <3

Kommentarer

  • Karro säger:

    Krasch boom bang! i need some help me julklappar. Ja ska va elak o needar lite hjälp, har ingen julstämning alls :o

    2009-12-08 | 23:14:27
    Bloggadress: http://kojjsan.blogg.se/
  • -c- säger:

    skaffa dig det då ?

    2009-12-09 | 22:27:14
    Bloggadress: http://mainstraw.blogg.se/

Kommentera inlägget här: