mainstraw

Liten i stora världen

Du får göra som du vill men aldrig föråda den som bryr sig

Kategori: Allmänt


Emmaliten♥, en av de finaste flickorna på jorden, en av de finaste som någonsin kommer att finnas på denna jord, Denna lilla flicka har haft turen med sig, för hon har två storasyskon som kommer att vaka över henne i all framtid, dessa två syskon heter Ämil och Älin, den underbaraste och sötaste pojken som gått i ett par skor och den mysigaste,underbaraste och vackraste flickan.


Emmaliten, den tysta,den lilla, den lugnande, den helande och mycket mer.
Emma-frälsaren.

Detta är vad jag egentligen skulle skrivit på min bilddagbok.. men jag tyckte att det av någon anledning passade bättre här.(det är inte lika många som läser här, som på bdb)

Anledningen till att jag skriver just två storasyskon, är för att det är det hon är döpt till,för, äsch, de sa så iallafall..
"och då välsingar vi Emmas syskon Elin och Emil"..

Jag har inte velat ta upp det.. för han förstår inte att det gjorde mitt upprörd.. "Allergier" kallade jag det..
För det var inte min dag.. det var Emmas.. Varför ska jag ta uppmärksamheten?
Istället tar jag all skit.. väntar i ett par veckor och sedan hostar jag upp det som en hårboll.. en stor hårboll..

komentarer som "så du är en av faddrarna?" WHATTAHECK AM I DOING HERE?! ekade det i mitt huvud..

Cecilia,den där, den tysta, den tacksamme,den trasiga ,den som sätter andra före.
Cecilia - bihanget.

tillbaka till ruta ett, som Patrik sjunger i en av sina låtar.. I en annan sjunger han Det var länge sen.. Sen spelas Du får göra som du vill..

Ja precis så är det.. vi är tillbaka på ruta ett.. vad kommer hända här näst? det var länge sen allt var perfekt, ah typ.. när jag var liten, då jag kunde rymma till andra sidan gräsmattan.. Oh gosh.. kommer inte ihåg den tid då mina föräldrar var tillsammans TRAGISKT! Eller jo.. Då du skulle flytta.. och du satt i soffan o grät.. jag satt i fotöljen brevid.. exakt likadant.. På den tiden var jag pappas lillaflicka.. men nu är jag min egna..
Patrik sjunger"jag minns det med glädje, jag minns det med sorg"

Nu vet inte jag vad jag ska säga mer.. detta är min hårboll..  njut av .. skratta.. och gråta av den..

Att jag inte har pratat med honom om detta är för att jag är feg.. för att jag inte vill stå för konsekvenserna.. för att jag är rädd att det ska gå tillbaka till ruta ingenstans,ingen kontakt eller något.

Ett blogginlägg.. ett personligt hårbolligt och ah tragiskt inlägg..



Kommentarer


Kommentera inlägget här: