mainstraw

Liten i stora världen

långsamt farväl

Kategori: Allmänt

I morgon är dagen här, dagen vi fruktat efter så länge nu.
I morgon kommer dagen som vi alla bannlyst från våra hjärtan.
I morgon är dagen du försvinner från oss.

Pappa berättade att i morgon får tintin somna in förgått.
Somna in.. Vadå somna in, egentligen somnar han ju inte in..
Vi anlitar en mördare som ska spruta in massa gift i kroppen på honom så att hjärtat slutar att slå.
DET är inte en värdig död EGENTLIGEN.
MEN, min käre tintin.. eller alltså hela familjens käre tintin har lidit i flera år nu, blivit äldre och äldre, och tanigare och tanigare.

Jag kommer sakna honom jättemycket, för han är endå en av mina bästa vänner, och har varit sen ja vet inte hur länge.. Ah sen Marie och pappa började träffas.. och det är ju ett tag sen..

Varje gång jag vart hemma har vi gått långa och mysiga promenader han och jag, alltid lös, för vi litade ju på varandra.

Idag kom pappa med tintin så att jag fick säga hejdå, vi åkte till Aspö och promenerade en stund.
Idag var första gången vi gick kopplade på riktigt. men jag fick nog och tog bort kopplet och sa OM vi får någon böter för det här så.. tar jag det.. du ska fan få gå lös den sista tiden du har.. för det har du alltid gjort annars.

I bilen hem kämpade jag mot för att inte tårarna skulle komma. Jag klättrade bak till tintin och kramade om honom så hårt jag bara kunde och sa att jag älskade honom.
-

Serriöst, det är min lille bebis, min prins, han som skulle finnas där hela livet ut.
Nu ska han bara försvinna.
Men som Elin skulle sagt.. Han kommer sitta där uppe på månen med Ukki och vaka över oss.

Ukki katso nyt hoitaa lastani
Ole hänet alas ja luokseni, ja istua minun kanssani, kunnes olen nukahtanut

Kommentarer

  • jennie säger:

    väldigt fint skrivet.



    förlåt.

    2010-05-06 | 17:41:19

Kommentera inlägget här: