mainstraw

Liten i stora världen

if i could turn back time

Kategori: Allmänt

så skulle jag nog göra samma sak igen - med små förändringar..

Igår kväll låg jag mest och vände och vred på mig, tänkte i dåtid.. på allt som vart och allt som kunnat vara..
 
Att allt kan ta och göra en bisarr vändning på en kväll.. det är nästan att man får mardrömmar, att allt kan bli som man verkligen inte vill.. Men.. det går inte att göra någonting åt.. tänker inte satsa på att göra någonting åt det heller..
Efter att ha hört att att den bästa vän man har, som man umgåtts med i ca 11 år-give or take-inte litar på en.. jag säger ännu en gång att jag inte visste.. men men skit samma..
Sen är det inte lönt att försöka bli vän med en.. när man hela tiden sen de samtalet har kännt att man har gjort fel i fem månader.. att man får höra att någon tror att det enda man typ lever för är att sabba någon annans liv.. när man stått och klappat om och stöttat personen ifråga varje gång den har haft en personlig svacka..
Ajha.. det är inte mycket man kan göra åt det..

kommer endå stå för mitt ord.. Den personen detta handlar om, tror jag vet vad det handlar om.. det behöver inte alla andra veta.. så om den inte vet det så kan den höra av sig så kan jag säga det till personen det handlar om..

1.tänker inte vara en bitch och skita i om personen mår dåligt och kommer för att få förtröstan.. men förstå att inget är det samma igen..
2.Tänker inte skita i personen om den säger hej eller vill prata.. men varför prata med mig om man inte litar på mig?
3.Tänker inte skita i de personerna i dens omgivning.. de har inte gjort något.. så jag tänker fortsätta prata med dem tills de säger att jag ska ta och fara åt helvete..

en annan sak.. man säger inte förlåt för saker man verkligen menar..

"det var inte menat såhär men saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig.."
du kan gärna förklara för mig vad du menar med det..

Det är så kul att innan allt detta så satt vi och prata ut för första gången på länge.. asgött.. just då tänkte jag inte på att det fanns folk som tror att man hatar dem.. lite konstigt.. men aja.. vi pratade som vi gjorde förut.. innan allt.. som när vi var små.. det var inte det där kalla småpratet.. Hej.. hur mår du? .. jag mår bra hur mår du ?.. okej.. -tyst-

utan vi kunde prata om allt som tyngde och allt som va bra :) allt var jättebra.. sånt som bara vi kan prata om..
två hockeyspelare.. där sitter vi om 70 år.. ajha du vet vad jag pratar om..

Allt var jättebra..  jag tänker.. jag har alltid kunnat prata om allt med dig.. du har alltid kunnat prata om allt med mig.. vem ska jag nu prata med om allt som tynger mig?.. sånt pratar man inte om med vem som helst..

de första dagarna efter.. låg jag och grät konstant.. som sagt.. en bit av mig haqr försvunnit.. jag kunde inte sova.. låg bara och grät... patetiskt.. jag vet.. men du kommer känna detsamma någon gång i ditt liv.. så du känner att allt du kämpat för bara kan ta och skita ner sig.. för det är inte värt ett piss..

Men nu.. någon vecka efter känner jag mig starkare än någonsin.. även om ajg inte har pratat med någon om det.. jag har verkligen hållt det inom mig.. jag bryr mig inte om vad andra tycker.. förutom att jag har gjort vad en person vill.. jag har försvunnit ur en  annan persons liv.. känns det skönt nu? är allt lättare nu? nu när jag inte förpestar ditt liv? ..

--

Jag längtar nästan efter att skolan ska börja.. men olika anledningar.. AK <3 .. och att få något annat att tänka på..
Det är skönt att man inte förpestas av skolan längre.. att det inte är tråkigt.. med andra ord.. OMVÄGAR!!

--

Juste.. Imorgon ska vi bege oss iväg till sthlm i fem dagar asgött ju :) hoppas bara vi får gött väder..
Ikväll blire Harry.. fanns inga bra platser tills igår så vi retryar idag.. packa ska man oxå.. och om jag hinner.. Karrue! isf ska vi gå ut och gå :)

Ring om det inte är något :) 24/7.. telelinjen är alltid öppen :).. Har inga pengar på mobilen så jag kan inte svara på sms..
Kommer nog ha rätt tråkigt eftersom att vi ska se massa kultur *suck* så ring ring ring :)

Ojsan.. detta blev en lång blogg :S  äsch det är ju nästan bra.. ingen läser långa bloggar..

Kommentarer

  • Karro säger:

    Ja läser faktiskt långa bloggar :)

    Självklart promenad !!! ja går gärna snart om du har lust (A)

    2009-07-21 | 13:06:40
    Bloggadress: http://kojjsan.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Jag läste! <3

    Och jag finns här.. Vi är ju inte särskilt nära vänner men, jag finns här för dig iaf <3

    2009-07-21 | 16:16:20
  • -C- säger:

    gumman ? vi kanske inte är nära vänner än.. men vi kommer bli :) jag känner det på mig :) Finns för dig med.. och tack hjärtat <3

    2009-07-21 | 22:09:52
    Bloggadress: http://mainstraw.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Det känner jag oxå på mig! :) cissi <333

    2009-07-22 | 17:23:28

Kommentera inlägget här: