mainstraw

Liten i stora världen

down with sickness

Kategori: Allmänt

Som ni kanske förstår är Cissiliten sjuk -igen- Därför tycker jag att det passar bra med en sjuklig blogg denna kväll.

Lilla Cilla har ju varit sjuk nu i nästan en vecka och det blir väl bara värre kan man säga, har iallafall vart på vårdcentralen och fått en bedömning om vad det är för skit.. BIHÅLINFLAMATION och något som framkallar hostan..
Har nu två olika mediciner som gör att jag kommer att sova hela dagarna. Ska försöka komma upp så att jag kan åka till skolan i morgon, vi får se om jag lyckas.


Sjukdomar kan ju bero på många olika faktorer, man kan bli smittad på olika sätt osv..

Jag vet en tjej som har flyttat "från toppen till botten" som har varit sjuk sen hon flyttade.. och det var ett tag sen.
Hon har alltså flyttat till en helt ny stad, där hon inte kände någon, fått egen lägenhet och börjat på högskola. Dvs helt nya saker alltihop.

Jag har funderat på varför den här tjejen varit sjuk så mycket och kom på att stress, psykisk påfrestningar, och även småsaker som förändringar  kan utlösa olika sjukdomar.

Som exempel.

Stress - Högskolan har mer krav är gymnasiet, mycket läxor osv, jag vet också att den här tjejen är i full gång nästa hela tiden.
Psykisk påfrestning - Hon flyttar till en ny stad, flyttar ifrån sin familj, sina vänner och sitt liv.. 
förändringar - Det är inte samma luft här som det är där..  Det är som om man tror att det är ofarligt att dricka brunnsvatten i Afrika.

Självklart kan det vara mögel i lägenheten osv.. men jag skulle vilja tipsa om att ta en helg och unna dig själv, lägg dig i ett bad, ta det lugnt, försök att inte tänka på läxor osv.. Ta det bara lugnt och sitt hemma, istället för att "ränna på stan". (självklart måste du säga till om jag ska ta bort dig som exempel.)

Som sagt, det finns olika faktorer som gör att man blir sjuk, det är inte säkert att du är förkyld bara för att du inte har mössa på dig..
Själv blev jag sjuk p.g.a Förändring och tro det eller ej Avslappning.
 - Jag började skolan igen efter fyra veckors praktik och tänkte att jag skulle ta mig ett bad, vilket  gjorde att kärlek vidgade sig osv..


Förra gången jag var riktigt sjuk, led jag av depression.. vilket gjorde att jag inte kunde äta, jag vomerade, jag hostade, hade ont i magen och fick en förhöjd sänka..

Det finns alltså så mycket som kan göra att man blir sjuk och ibland är det de där småsakerna som ingen lägger märke till.


-
Detta kanske inte blev den blogg som ni vill läsa.. men iallafall.. den blev!

Jag har hört att det har skickats smygreklam.
Välkomna alla nya läsare :)



Kommentarer

  • fäger säger:

    HAHA SMYGREKLAM! :D



    bra blogg cissi! <3

    2009-10-07 | 18:36:19
  • A-k säger:

    Jag gillar att skicka smygreklam(a)



    "kärlek VIDGADE sig" ?????????? whoooot?? jag tolkar allt fel :$



    elskar dig<33

    2009-10-08 | 20:01:19
    Bloggadress: http://akjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: