mainstraw

Liten i stora världen

"jag tänkte.. men jag orkade inte.."

Kategori: Allmänt

Ja, nu gör jag ett personangrepp igen..Men so be it.
är det svårt att ta upp telefonen, knappa ett telefonnr (som man kan utantill) och säga hej?
Är det så svårt?

Det borde inte vara svårt eftersom att de senaste gångerna som jag pratat med personen så har den sagt att den vill kämpa för vänskapen.. även om den inte gjort det hittills.. så vill den att vi ska kämpa för den..
Är det då så svårt att ringa?.. Jag ringde för några dagar sen.. då sa personen detta.. sen några dagar efter.. då jag skrivit den senaste bloggen och behövde prata ut.. då spelade den fotboll och sa "jag kanske ringer ikväll om vi inte ska ut.. annars ringer jag någon annan dag"..
Hör man att någon storlipar i telefonen.. undrar man inte vad som hänt?.. fixar man inte så att man kan ringa typ dagen efter ellerså?..

Du säger att jag betyder för dig, att du vill kämpa för våran vänskap.. då borde det inte bara vara jag som ringer varje gång..

Jag saknar när det va ett fritt land.. då man kunde ringa utan att det blev fel..
När man inte behövde höra "jag är med den just nu.. kan jag ringa någon annan gång" sedan skjuta upp det tills nästa millenium..
Jag saknar att se att personen ringer mig.. och frågar.. har du lust att hitta på något i morgon?

Du gör som alla andra.. flyttar.. skiter i mig.. låter vänskapen gå upp i rök..
Precis det jag var rädd för.. precis det du lovade aldrig skulle ske.. Okej.. du har inte flyttat än.. eller ska man säga du har inte flyttat HELT.


Du har lovat att inte skita i mig.. Du lovade..
det kanske är dax att inse att du inte bryr dig ett piss om mig.. om våran vänskap..
skulle jag dö.. då skulle du inte ens märka det..

tack för allt.. men nu då ?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: