mainstraw

Liten i stora världen

mardrömmar

Kategori: Allmänt

Jag åker till skolan ( ryd) för att försöka distrahera min sorg, hjärtat dunkar och tårarna vill rinna hejvildt, men jag klarar att bita ihop, tills skolan startar ett bildspel om när vi var små, då börjar jag gråta, jag får panik. Två lärare tittar ner på mig och viskar till varandra "bara för att få uppmärksamhet ?!"
Jag tittar upp och ser min vän, den vän som dött två dagar tidigare, han som blivit skjuten i ryggen.
Han går borttanför räddningsverket.

Jag var säker på att det var han, så jag sprang till honom och kramade honom hårt och länge, han frågade varför jag grät, men jag förskjöt svaret med en annan fråga - vad gör du här?

Vi gick in, hem till honom, jag ville försäkra mig om att han inte blivit skjuten.. så jag drog upp tröjan, och där var det, ett hål, HAN HAR BLIVIT SKJUTEN. "vi måste ringa 112"
Jag försöker knappa in rätt nr om och om igen men det blir bara fel 114,221,,111, Han fick hjälpa till att ringa.
Ambulansen skulle komma snart, sa han. 
men när är snart? frågar jag
Ahjo om en kvart sisådär..

Jag fick honom att lägga press på såret och han ringde sin mamma.  
Efter det pratade vi om allt och ingenting, allt för att inte påminna mig om att han dött 2 dagar innan, detta visste han inget om.

Var detta min chans att rädda honom?

Jag sa att jag saknade honom, och att jag inte skulle klara mig utan honom, han visste ju inte att jag visste hur det skulle vara utan honom i livet.

Sen kom Ambulansen, och där var hans mamma, jag fick inte plats, så jag fick springa till bussen.
När jag väl satt där och tryckte på stopp stannade inte bussen.
"hallå jag måste av! stanna, snälla!!"
Nu skulle jag på nästa buss, men ingen buss finns där.

i samma ögonblick som bussen kommer vaknar jag av ett sms.

dog han ? räddade jag honom? hur mår han ?!

Jag försökte somna om men vaknar av att jag blöder näsblod - detta kan inte båda gott?

skickar ett sms till honom, inget svar.. HAN ÄR DÖD PÅ RIKTIGT :O

Idag ringde jag

Hej, lever du ?
Näe.. jag tror jag är död :O
-

Tror inte att han förstod allvaret i det hela :O
-

Tack för att du lever! det betyder otroligt mycket, så ledsen som jag var.. usch! vill inte känna sån sorg igen.
Hör av dig ibland, berätta att du lever någon gång ibland :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: