mainstraw

Liten i stora världen

du är nog den

Kategori: Allmänt

Sitter och lyssnar på melissa igen.. trallar :

"Och jag behövde något att längta till
För jag försvinner ibland
Och alla frågar vad jag tänker på
Men jag kan inte berätta
För man får inte tänka så
"

Jag längtar till sommaren, eller egentligen tills att jorden och marken är tillräckligt torr så att man kan gå på picknicks och mysa i solen.

Drömmer mig iväg för en sekund.
En minut.
En timme.
En månad framöver och landar om ett halvår.

Jag ska göra något jag aldrig gjort förut, kansta mig ut framför ett tåg och hoppas att det inte kör över mig.
- Ja.. så känns det just nu..
Allt detta för en flaska cola.. INTE OKEJ.. Men så känner jag för alla drickor i hela världen.. Så det är väl normalt nu tror jag.

Men det är en burk cola.. spela roll?
öppna korken och smaka?
Kasta sig och ducka?


Kommentarer


Kommentera inlägget här: