mainstraw

Liten i stora världen

Min resa

Kategori: Allmänt

Dagen började jättebra, god med katten, smink och en kopp te, visste att tåget skulle gå 9.50! Jag hade det som ett mantra i huvudet. Kommer till stationen och beställer frukost och inser att det inte går något tåg 9.50? Hur fan kan det stämma tänkte jag... Kollade på biljetten - Falköping 9.50 Skövde 9.25 -.-

Kutade in på sj och köpte ny biljett 144 kr! Inte illa tänkte jag och sprang vidare med min frukost och väska till tåget som skulle rulla vidare till Göteborg om 4 minuter. Halvvägs till götet skriker högtalarna, " vi beräknar en försening på ungefär 30 minuter - elfel- bla bla Bla!!

Stressad som fan räknar jag ut att jag inte kommer hinna med bussen, min. Halvtimmes marginal hade ju försvunnit med elfelet..

Ringer bussbolaget och ser om det går fler bussar, kostnader och liknande.. Japp, två rimmar senare och 300 fattigare.. Så skulle det få bli!

Tio minuter innan bussen ska rulla skriker högtalarna igen- 5 min till centralen Göteborg!!

Jag hann! Jag sprang som en blådåre och hann!!

Nu sitter jag och funderar på m jag ska äta min grillade kycklingfilé macka samtidigt som tårarna rinner tvär jag läser " varför gråter inte Emma? "

Hur ska det gå? Lipar som satan och är bara på sida 27!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: