mainstraw

Liten i stora världen

Cola, fanta socker?

Kategori: Allmänt

Va på hockey idag och tänkte på en grej. What's up with all the drinking??!
All denna läsk?? Bläää?!
Såg en tjej hinka i sig tre flaskor med läsk på typ två timmar?!
Och en påse godis?!


Inte undra på att man funderar på sockerskatt?
Så mycket som svensken konsumerar så skulle det antagligen vara bra!

Man väljer ju faktiskt sitt liv själv, man väljer om man vill riskera dödlig fetma, man väljer om man vill riskera att på diabetes.. ! I de flesta fall!

Jag menar: du väljer själv om du vill äta donken, pizza och all annan skräpmat - varje dag, sitta framför tvn i sängen i pyjamas - varje dag.

Eller om du äter hälsosamt i hälsosamma mängder och njuter en dag i veckan av ovanstående? Tränar några dagar i veckan och försöker dig på ett hälsosammare liv och en bättre livsstil?

Mitt nyårslöfte är bland annat att skippa socker i en månad, funkar det bra så kommer jag antagligen fortsätta, men självklart, jag älskar godis, jag tycker om läsk.. Men det är inte värt att gå upp i vikt, riskera hälsa eller slösa pengar på, det räcker med en gång i veckan, varannan eller aldrig om man nu klarar det.


Socker är som en drog,livsfarlig att överdosera långsiktigt !

Kommentarer


Kommentera inlägget här: