mainstraw

Liten i stora världen

En enkel fråga?

Kategori: Allmänt

Har du fluuuuxat idag?, Nej jag menar.. Jag har en fråga.. Själv har man gymmat i ca två år.. MEN jag har inte riktigt kommit underfund med vart fettet och kalorierna osv kommer ut? (varning för känsliga läsare) Avdunstar dem? För man (jag) har ju inte mer avföring, vattenkastar;) inte mer än vanligt.. Så de måste väl avdunsta? Det är ju lixom inte som att Biggestlooser deltagarna skiter ut en två kilos bajskorv efter en vecka.. för att de har gått ner två kilo ? Haahaha! ja jag vet.. jag är lite konstig som har sånna funderingar.. men man måste ju fråga? - Annars får man ju inte veta något - och då lär man sig inget ;) Nu låter det kanske som om man är anorektiker som försöker få koll på hur mycket man ska bajsa för att gå ner i vikt.. MEN ! så är det inte.. Det var mest en tanke som slog mig när jag körde ett pass på crosstrainern idag.. Programmen heter ju "weightloss, lose calories" blaha blaha blaha.. så då stod jag där och tänkte.. Somsagt, jag har inga ätstörningar eller någon annan störning, förutom störningen (som andra stör sig på) Att jag vill ta hand om min kropp - äta rätt, träna rätt och leva rätt. ( sen är ju det en tolkningsfråga, alltså - Vad är rätt?) Är det rätt att sitta hemma och sunka - och gnälla på att andra är för hurtiga? Är det rätt att sitta hemma och sunka och gnälla på andra som sunkar? Ne.. det är inte ens rätt att stå på gymmet o gnälla på den som sunkar.. Även jag har brister och vill göra något åt dem, som jag har skrivit i tidigare inlägg ( typ ett år sen?) Jag tycker inte om vissa delar av min kropp.. men istället för att gnälla om dem (högt) så gör jag något åt dem! Jag tränar för att få en bättre självkänsla om mina "bristområden" Men jag tränar också för att jag vet att jag inte mår bra av att sitta hemma och sunka hela dagarna, så varför inte träna?` Har fått höra att jag både är anorektiker och träningsnarkoman, men.. Nee.. Eller det är ju också en tolkningsfråga? Om man jämför med den där mannen på tv som inte kan komma ut ur sitt hus utan liftkran så är jag nog anorektiker... Men vem är inte det, om man jämför? Om man jämför med någon som aldrig varit och tränat i hela sitt liv.. Ja men varför inte jämföra med tvmannen igen? Ja då kan tillochmed jag säga att jag är träningsnarkoman ! Sen vet ju även jag att man sitter o gnäller på kroppsdelar någon gång ibland, på sånna där grejer som ingen annan ser, men så fort man ställer sig framför spegeln så syns det så tydligt! Som den där super lilla finnen som ingen ser, den lilla bulan på magen, som ingen lägger märket till eller det lilla fettet på höfterna som alla har.. Men alla har något man stör sig på, det har även den vackraste supermodellen! Man är varken ytlig, anorektiker eller självhatande för att man stör sig på något.. ja.. Från en fråga till ett inlägg om träning och självkänsla Puss o kram, skummbanan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: