mainstraw

Liten i stora världen

Fredag lördag söndag måndag

Kategori: Allmänt

Ja.. tänkte göra två bloggar ikväll.. denna kommer att handla om Fredagen och resten av helgen.. kanske lite om vad som händer i morgon.. Vi får se.

Den andra tänkte jag dedikera till min knöl.. berätta lite om vad de tror.. och vad det handlar om helt enkelt.. vet att många är oroliga och det känns bättre att förklara en gång för alla.


Men men .. Fredagen spenderades först på kss.. Tog en lapp och han sätta mig ner en kort stund, sen ropade läkaren (nya doktor dreamy) upp mitt namn, satte mig inne på en liten söt stol, lugnet for in i rummet då Patrik (läkaren) frågade varför jag var där osv..

Efter det började han klämma o dra på kulan (ja det lät pervo.. men knölen sitter på halsen INGEN ANNAN STANNS!)
Han berättade att vi var tvungna att göra ett prov ( eller en titt) ner i halsen.. så han gav mig lokalbedövning och tryckte ner en slang genom näsan till halsen. Sen kom en annan läkare in och kollade han med (inte lika snygg.. typ 100 år) och sa att det såg ut som en medial cysta (förklaring i nästa blogg) fick Emlakräm på halsen(ännu mer lokalbedövning) och en stesolid(stavning?/ lugnande) Ner till cytologen för att göra en punktion (man sticker hål och tar ut vätska som man sedan tar prov på)

Efter det åkte ja till skolan halvt full xD.. tappade mobilen, men som tur är hittade Simon den (hade inte märkt att den var borta.. leskigt :O )
Senare på kvällen gjorde jag mig i ordning för en kväll på aspö gård, mycket dans och smålögner.. OMG.. hur ska jag förklara.. ?
Näe.. jag låter det vara osagt ;) Men kul var det.. :)
Senare på kvällen drog vi hem till Perra.. Jätte mysigt :) verkligen :) Allvarliga och inte så allvarliga konversationer ..

Ajha och en lite småtrött flicka som stensomnar i knät på Leo..

Näe jag kom hem så somnade jag nog.. tror jag :O.. Minns inte - tror att jag pratade med mamma en snabbis iallafall :)

Lördag Åkte till stan o letade julklappar med ett dunkande huvud och ett sug efter cola (A)
på kvällen blev det innebandymatch med Annika.. BAKIS.. men men skyll mig själv?

Söndag En lugn dag.. Somnade i smärta pga halsen.. så när jag vaknade ringde jag för att säga attj ag inte kunde sjunga idag.. Fick en smärre utskällning.. Jag tror att hon trodde att jag skyllde ifrån mig.. att jag helt enkelt inte orkade.. men så var det inte.. Mamma ringde 1177 (sjukvårdsupplysningen) och de sa att jag skulle stanna hemma.. de skulle också kolla om det fanns någon bra jourläkare.. så jag ringde upp Lena och berättade att jag skulle till KSS..
1177 ringde upp lite senare och sa att jag skulle avvakta tills i morgon.. så det gör jag :)

Halsen är svullen.. och gör fittigt ont :( men men .. vad ska man göra.. Man känner iallafall att man lever..

Måndag i morgon blir det antagligen KSS.. vet inte vad de ska göra då.. får se..Har iallafall lovat pappa att ringa när jag åker där ifrån.. Det blir också volleyboll på skolan.. utklädd till skolflicka.. NAUGHTY?.. YES

Kommentarer


Kommentera inlägget här: