mainstraw

Liten i stora världen

indestructible

Kategori: Allmänt

Vet inte riktigt vad som har hänt med mig, men hur underbar har inte denna dagen varit?
Vaknade på morgonen alldeles inte utvilad, men flög upp med ett leende på läpparna. När jag väl hade landat gjorde jag frukost och kokade te, till frukosten och till färden till arbetet (som jag aldrig gör annars)
åt och kletade på lite mejk och studsade iväg till jobbet.
Väl inne på jobbet blev jag välkomnad av underbara med gråa och trötta kollegor. Gick in till en boende, när jag kom tillbaka möttes jag av underbara, färgglada och glada kollegor, som blivit så glada över att jag var så glad.

Även om det hände rätt jobbiga saker på jobbet så var det nästan onaturligt att inte vara glad, även om jobbiga saker hände och himlen va alldeles grådassig.

Kommer tillslut hem och kastar mig på dagens sysslor (något som aldrig brukar hända) och nu är jag nästan klar, inte med plugget, men med dagens sysslor.

Tänka sig, jag kan vara glad, onaturligt naturligt glad, även om jag missar hockeyn och underbart folk i morgon

Kommentarer


Kommentera inlägget här: