mainstraw

Liten i stora världen

Kan vi fixa det? - klart vi kan!

Kategori: Allmänt

Peppad som jag var kröp jag upp ur sängen för att göra mig iordning inför första riktiga skoldagen. Dansade på mig kläderna och skakade ner frukosten i ett jazzytempo. Hoppade på bussen och mötte upp Elin! Väl framme i lektionssalen träffade vi Robert Gustafsson- kopian Jörgen, Aka Magister! Han gick igenom lektionsplaneringen och berättade om hur det skulle vara upplagt, sen fick vi gå. Eller.. ja.. i fick med oss ett häfte med 28 uppgifter som vi skulle göra. Efter det skulle Elin klippa sig, men vi tänkte lite fel, så vi var en timme för tidig. Såå... Vi tog en morgonfika! - Nyttiga som vi båda är tog vi varsin cheesecake ( inte en vanlig liten grej utan MINST dubbelt så stor OCH hög än de vanliga ) Lycka! Och en(, två, tre) kopp(ar) te. Som serverades i söta tekannor (SUPERSÖTT) Där satt vi, tå mattestuderande undersköterskor i äntan på bättre tider. Eftersom vi bara har umgåtts på jobbet förut (med andra ord typ bara talat om jobbet) så var jag lite nervis! - Tänk om vi inte hade något att säga om varandra?? Men jag tror inte att det var något problem! Vi pratade på som bara den, och det visade sig att i hade en del gemensamma intressen, tankar och funderingar! Det var helt enkelt superdupermega mys! Tack Elin för att har den här mattekursen ihop och att vi å så sätt kommer varandra närmre ! Ne.. Nu har jag bloggat för länge! Tog paus i matten då jag gjorde 19 frågor utan att andas ;) Nu är det bara resten kvar! Det känns verkligen bra det är! Jag kan ju det här? så varför har det gått så dåligt innan ? Pushar mig själv att göra resten av frågorna, för att sedan gå på matteboken ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: